عوامل اصلی وقوع زمين لرزه و راه پيش بينی و پيشگيری از آن
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1392
بازدید : 770
نویسنده : محمد غفوری تبار

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

عوامل اصلی وقوع زمين لرزه و راه پيش بينی و پيشگيری از آن

كد مقاله : 103

نوع ارائه: پوستر

مهندس مهرداد كردزنگنه

M_kzangeneh@yahoo.com

چكيده:

تاكنون مسايل و عوامل مربوط به زلزله از دريچه حركت قاره ها- فوران آتشفشان ها و كوهزايي و غيره بررسي مي شد و م يزان قدرت هر زمين لرزه براساس ريشتر بيان مي شد. اما با تحقيقات و مطالعات و نشانه هايي كه در طبيعت وجود دارد و آمار جمع آوري شده به اين نتايج مهم دست يافتم:

الف) زمين با عملكرد حركات قاره ها- فوران آتشفشان ها و كوهزايي مي خواهد به حالت تعادل و توزيع مناسب و زني در سطح خود برسد تا حركت دوراني يكنواخت و هارمونيكي داشته باشد اما عواملي كه مانند عوامل انساني و فرسايش در رسوب گذاري و تغييرات نيروي جاذبه بين خورشيد و زمين، هيچ گاه به تعادل كامل نمي رسد و همواره احتمال وقوع زلزله مي باشد.

ب) اوج نوسانات و زمين لرزه ها در اوايل و اواخر فصل بهار و پاييز است ولي بي شترين و كمترين فاصله زمين تا خورشيد كه نتيجه آن تغييرات نيروي گريز از مركز سطح زمين و نيروي جاذبه وزني زمين مي باشد. جرم با توجه به تحقيقات در مورد نتايج فوق مي توان از نمودار تغييرات وزني و تغييرات لرزه اي موسسات لرزه نگاري و يك تفسير صحيح زمان وقوع زلزله را تا حدودي تخمين زد (همانند پيش بيني وضعيت آب وهوا) و همچنين چون اكثر زلزله هاي مخرب در دو زمان فوق صورت مي گيرد پس مي بايست از نظر ايمني بيشتر وقت و دقت را در اين دو زمان قرار داد (طبق چارت كاري ضميمه).

ج) ساخت و نصب دستگاه هاي پيش بيني زلزله طراحي شده توسط اينجانب در شهرها و ارايه يك دفترچه زمين شناختي مناطق موردنظر توسط زمين شناس ان مانند دفترچه محاسباتي مهندسين ساختمان و عمران به طوري كه به راحتي به دست مخاطبين رسيده و اصول آن توسط شهرداري ها كاملا قبل از ايجاد بنا رعايت شود، جهت را ههاي پي شگيري و كاهش صدمات زمين لرزه. در نهايت محور مطالعات و تحقيقات بنده در خصوص نقش عوامل انساني- فرسايشي- رسوب گذاري سرعت حركت زمين به دور خود و خورشيد تغييرات جاذبه نيوتني بين زمين و خورشيد - تغييرات نيروي جاذبه وزني روي زمين و نيروي گريز از مركز - تغييرات وزن ظاهري اجسام و آمار زمان وقوع زلزله مي باشد و ضمنا از واحد نيوتن به جاي واحد ريشتر براي اولي ن بار در محاسبات تعريف قدرت زمين لرزه استفاده شده است.

د) با تغييرات دو نوع آرماتوربندي و بتن و الهام گرفتن از طبيعت م ي توان اثر زمين لرزه ها را كاهش داد (طراحي شده توسط اينجانب).

 

باز نشر: www.saze20.ir

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

برای دانلود این مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 





:: موضوعات مرتبط: مقاله , جدید , بخش مهندسی , عمران و ساختمان , شهرسازی , ,
:: برچسب‌ها: عمران , ساختمان , مقاله , مهندس , کارشناس , کارشناسی ارشد , دکتری , www , saze20 , ir , همایش , زلزله , دانلود , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com